Sidor

lördag 19 juli 2008

Ösregn, men sol i sinnet!

Ute så ösregnar det nu ikväll, hoppas bara att det inte börjar åska och blixtra. Man kan pigga upp sig med en solig dahlia.

Eller så är ju garn ett välkänt sätt att pigga upp sig med. I veckan så har jag ju fått paket dels från KnitPicks med både garn, rundstickor och strumpstickor. Underbart alltihop! Någon undrade hur jag kunde beställa därifrån. Jag hade en god vän som var över till USA, så jag beställde till adressen han var och hälsade på och så följde paketet med hem till mig. Han kunde inte förstå vad det var för speciellt med vare sig stickorna eller garnet. Va! Helt enkelt underbara är de ju!

Sen fick jag äntligen mitt paket från Handpaintedyarn, underbar ull och garn det också. Garnet är lace och ullen ska jag försöka spinna. Jag har ju spunnit på min slända, men får väldigt ont i min onda axel så jag är på jakt efter en bra spinnrock. Någon som har en extra på lagret kanske? Jag får väl se hur det går med den saken.

Färgerna stämmer inte speciellt bra med verkligheten, och jag brukar ju skylla på kameran så det gör jag väl nu också.

1 kommentar:

Ingalill sa...

Hej!
Det rosa garnet på bilden ser misstänkt likt mitt garn som kom med posten häromdagen.

Kan det vara så att det är du som är min Hemlis4-vän?