Sidor

torsdag 21 februari 2008

Mrs. Beeton!






Nu är mina pulsvärmare klara. Jag hade svårt att hitta rätt garn, så jag använde Juvel från Idena och Beverly Hills från Hayfield. Pärlor hade jag storlek 9/0 som passade perfekt i färg. Men det blev en dålig bild så de syns knappt. Jag tycker att de blev jättefina och de är så sköna på, annars är jag inte så förtjust i mohair men just den här flyger inte speciellt mycket runt näsan. Det blev en bra start i .

Jag har också stickat klart februarisockorna även om jag inte är med där. De blev bra men jag tycker att det mönstret töjer sig väldigt mycket efter användning för jag har stickat ett par sockor med samma mönster i bara skaften och de blir väldigt lösa när jag har använt dem. Garnet är St. Ives från Sunbeam.
Jag har börjat sticka på en dragspelsmössa men har inget mönster, så vi får väl se hur den blir i slutändan.
Håller på att klura på mitt paket till min hemlis, måste skynda för att få iväg det snart.

1 kommentar:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Jag hajade till när jag såg dina Mrs Beaton..... de var väldigt lika mina i färgen. Jag har inte använt mina än, det kommer väl. Härlig färg.
Monica