Sidor

söndag 27 januari 2008

Virkade vantar

Jaha, nu är jag igång igen. De virkade vantarna är klara och överlämnade till Maggan så nu behöver hon inte frysa som rastvakt i skolan. Fast det är vekligen inte vinterväder här, flera plusgrader och rejält blåsigt och ösregn har det
varit hela dagen. Bara så tröttsamt med allt mörker. Men man kan ju iallafall sitta inne och sticka med gott samvete. Innan ikväll när jag var ute och rastade hunden så var det alldeles stjärnklart så jag hoppas på en jätteskön dag imorgon med mycket sol. Vi får väl se!
Jag trodde jag var klar med mina monkeys, men men, när andra sockan nästan var färdig så upptäckte jag att jag hade stickat en mönsterrapport mer på den andra sockans ben. Så jag repar upp den första sockan och stickar nu den andra sockan igen. Men så här såg det i vart fall ut innan jag började med det. Jag är i varje fall förbi hälen så den är snart klar.
Jag känner att jag måste sticka på min mysteriesjal igen, det har jag inte gjort på över en vecka.
Nu ropar sängen efter mig!

Inga kommentarer: